Tuesday, March 24, 2009

salam

sy menghitung hari menanti novel terbaru yg akan terbit. terujanya hati hanya Allah yg tahu. novel kali ini dirasakan amat bermakna. novel yg paling cepat sy siapkan. jalan ceritanya terakam di minda babak demi babak. SYURGA DI HATI tajuk novel sy akan bertamu tidak lama lagi.

akhir2 ini, saat jiwa kacau dan hati menggelisah, byk pulak idea yg datg. byk cerita yang singgah di kepala. begitu dan begini, jalan2 cerita yg menyentuh jiwa. sy bila hati walang, jiwa tidak menentu, tgn sy jadi sgt laju menaip. bagaikan air hujan idea dtg. kata kwn sy, 'kau kena sedih sentiasalah gitu, agar rajin menulis dan menulis..hehehe...sy kira ramai penulis yg serupa ini. menulis perlukan emosi. saat emosi bergelimpangan, fikiran juga jd bercabang2. menulis mungkin satu cara melepaskan tekanan (benarkah ada juga penulis lain gini)

sy sedg gigih menyiapkan manuskrip. hrpnya dapatlah mencapai date yg sy tetapkan (biarpun date asalnya dah melepas). harapnya azam sy untuk sahut cabaran diri sendiri, siapkan 3 mss dalam tahun ini tercapai. insya Allah... ini adalah rezeki, maka sy harus berusaha kuat demi mneruskan kelangsungan hidup. kepada Allah, sy mohon moga sentiasa diberi kekuatan dan idea untuk terus berkarya.


6 comments:

Hani Fazuha said...

Wah! akak tabik spring nga fatin, 3MSS dlm satu tahun? huhuhu...satu MSS pun akak belum tentu blh siap.

Unknown said...

salam. tahniah, awak...
akhirnya!

Lynn Dayana said...

salam Fatin... hehe, saya jenis yg begitu. Tangan kanan mengelap airmata, tgn kiri terus menaip. Waktu dimarah bos... sy akan lbh kreatif. Waktu rindu menggila... sy jadi lbh complete dgn idea.

Lynn Dayana said...

eh lupa lak... tahniah utk syurga di hati! mhmmm....nyaman bunyinya!

Hafirda Afiela said...

salam kak,
tahniah utk syurga di hati
erm t bagi resipi lebih sikit utk
laju menulis hehehe...
tgh xblh nak bawak keluar pe yg ade dlm kepala ni...
kene peram dulu agaknye...:-)

Ain Aishah said...

Salam Kak Fatin..
Tahniah Syurga dihati...