Monday, December 15, 2008









salam.....
selamat hari raya korban...

pada hari raya korban yang lalu, kampung sy tumbangkan 4 ekor lembu. dua ekor korban dari penduduk dan dua ekor lagi sumbangan MAIDAM (Majlis agama islam dan adat melayu) Terengganu. terima kasih kepada Maidam. semoga sumbangan ini akan terus berlanjutan untuk hari raya korban akan datang. dan ini adalah sumbangan kali keempat pihaknya. 4 ekor lembu sudah terlalu banyak untuk kampung sy yang tidak brp besar ini. rezeki yang amat kami hargai dan berbesar hati menerimanya.

semangat kerjasama yang dilakukan para penduduk begitu baik sekali. hampir kesemua anak2 muda sepakat melapah daging. inilah yang dikatakan org muda yang akan menggantikan org2 lama. semangat serupa inilah yang harus dimiliki. berbesar hati sy melihat para remaja di sini berkumpulan 'menghabiskan' 4 ekor lembu yg ditumbangkan. semoga semangat ini akan berterusan selamanya.

dan setiap kali hari raya, aidilfitri mahupun aidiladha, jiwa saya jd syahdu dan tersangat halus. begitu jugak tahun ini. sebbnya....biarlah tersimpan saja di sudut hati ini.



No comments: